POCITY A DOJMY: Život pod zemí...

26.01.2020

KNIHA: SILO - Hugh Howey (#1 Silo)


anotace: V silu pod zemí, zamořenou jedy, se ukrývají lidé: naučili se tu žít, milovat se i umírat. Jednou za čas je někdo z nich vyslán na povrch čistit senzory. Ví, že se nikdy nevrátí. Ví, že jde na smrt... 

Po letech udržování křehké rovnováhy se však systém octne před zhroucením. Hluboko ve spodních patrech, ovládaných lidmi z mechanického úseku, se vzedme vlna odporu proti takřka všemocnému IT oddělení. Mají naději na úspěch? Odkryjí děsivá tajemství přísně střežených serverů? A chtějí je vůbec znát?

Silo je jedinečný postapokalyptický sci-fi thriller, který lze číst jako varování i jako věštbu. I proto se setkal s nebývalým celosvětovým čtenářským zájmem a ohlasem.


  • Silo jsem se letos rozhodla číst znovu hned z několika důvodů. Prvním bylo, že sem měla na něco takového - postapokalyptického - chuť. Druhým, že už jsem dlouho odkládala koupi posledního dílu této úžasné série a chtěla jsem si ho přečíst, abych věděla jak to celé dopadne a k kvůli tomu jsem si sérii musela přečíst znovu, abych si po těch 5 letech osvěžila paměť. (Vážně už je to 5 let? Páni!) No a třetím důvodem bylo už ani nevím co (haha... ďábelský smích)
  •  Chtěla bych říct, že tahle série se možná někomu může zdát trochu složitější. Zpětně, teď po tom druhém čtení, si uvědomuju, že jsem si to teď užila víc než před těmi 5 lety. Spoustu věcí jsem více chápala, mohla jsem si je lépe pospojovat a tím pádem si je víc užít a nebyla to pro mě jen prázdná slova. Také je v knize pár techničtějších věcí a i když mám vystudovanou technickou školu, sou zde věci, které jsou pro úplného laika trochu hůř pochopitelné, ale není to zas tak hrozné jak byste si mohli myslet. Je to takovým tím správným způsobem trochu náročnější četba, ale o to reálněji na vás zapůsobí. 
  • Z toho plyne, že tuto knihu bych asi spíš doporučila lidem co jsou alespoň minimálně technicky zdatní a které baví napětí a nakonec i postupné vysvětlování toho, jak to celé bylo a proč. 

  • Příběh samotné sila a jeho popis je neuvěřitelný a propracovaný takovým způsobem, že vám to bude brát dech. Mě tedy ano! Ta promyšlenost, uspořádání pater, fungování celé společnosti, všechno souvisí se vším. Je to úžasné a zároveň děsivé si tohle představit. Že by lidé žili v podzemí. 
  • Tahle kniha/série je opravdu úžasné dílo. Škoda, že i přes všechny sliby ohledně zfilmování se zatím nějak neuskutečnili. Myslím, že kdyby se toho ujal dobrý režisér s dobrým týmem, byla by to pecka! 

💙💙💙💙💙    

© 2020 INfinitum. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky