POCITY A DOJMY: Turnaj tří kouzelnických škol!

05.01.2020

KNIHA: HARRY POTTER A OHNIVÝ POHÁR - J. K. Rowling (#4 Harry Potter)


anotace: V Bradavicích se bude konat Turnaj tří kouzelníků. Zúčastnit se ho smí jen studenti, kterým už bylo sedmnáct let, a tak Harry Potter zatím alespoň sní o tom, že turnaj jednou vyhraje. Jenže když o Halloweenu Ohnivý pohár vyřkne své rozhodnutí, Harry s úžasem zjistí, že je mezi vybranými. Čekají ho smrtící úkoly, draci a temní čarodějové.


  • Harry Potter! To je v knižní komunitě jeden velký, OBROVSKÝ pojem. Já se tedy řadím spíš mezi ty, kteří sice vyrostli na příbězích o Harrym, ale pouze na filmech. Knihy jsem poprvé četla (a to jen první tři díly) někdy kolem 14 let. Měla jsme je tenkrát půjčené z knihovny a pak už na další díly nějak nešlo... 
  • ALE! Velká změna přišla před rokem, kdy jsem neodolala těm nádherným novým obálkám a poprosila sem Ježíška ( :D ). A tak sem se stala hrdou majitelkou prvního dílu a co si budeme, hned jsem se do něj pustila a při jeho dočítání už jsem měla objednaný druhý díl. A tak to pokračovalo ke třetímu, kde (opět) nastalo nějaké zaseknutí se. (Jen tak mimochodem, 3. díl u mě vždycky vedl.) 

  • Ovšem pár měsíců minulo a já sem takhle při jedné návštěvě knihkupectví usoudila, že když se blíží ten prosinec a Vánoce, tak je čas si koupit 4. díl a vrátit se do Bradavic právě takhle na Vánoce. 
  • Co se filmu týče, tak čtvrtý díl byl pro mě vždycky jeden z těch méně oblíbených, ne-li ten nejméně oblíbený ze všech. Vlastně ani nevím čím to bylo. Ale během čtení sem se nestačila divit. Bylo to trochu jiné než film. Bylo to oproti předešlým dílům více dospělejší (drsnější scény a atmosféra) a takové méně pohádkové. Začíst se mi opravdu nedělalo žádný problém, to je jedna z věcí, co na Rowlingové obdivuju. Nikdy nezůstalo jen u pár přečtených stran, vždycky bylo těžké se odtrhnout. 
  • Jak sem zmínila výše, kniha byla jiná než film. Je jasné, že do dvou a půl hodin u filmu nemůžou dát všechno s tím se počítá. Ale o to víc sem si užila to čtení. Dozvěděla sem se nové informace a všechno mi do sebe i lépe zapadalo. 

  • Kouzelné čtení. Celý Harry Potter je jedno velké kouzlo v knižním světě!

💙💙💙💙💙   


© 2020 INfinitum. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky