POCITY A DOJMY: 6 psanců a zlodějů

17.09.2019

                            KNIHA: ŠEST VRAN - Leigh Bardugo (#1 Šest vran) 


anotace: Ketterdam - rušné přístavní město, kde se dá za peníze koupit naprosto cokoliv. Nikdo to neví lépe než Kaz Brekker, fenomenální podvodník a zloděj. Neštítí se žádné špinavé práce a dokáže vybruslit z každé situace. Jednoho dne dostane nabídku, na kterou by kývl jen šílenec. Pohádková odměna však několikanásobně převyšuje všechna nebezpečí, která ze sebevražedné zakázky plynou. Sám to ale nezvládne. Bude potřebovat další pomocníky... 

Trestance prahnoucího po pomstě. Zázračného střelce se slabostí pro hazardní hry. Černou ovci z prominentní rodiny na útěku z domova. Špiónku pohybující se neslyšně jako stín. Dívku využívající svoji krásu jako smrtící zbraň. Šest nebezpečných psanců se pokusí o nemožné - vloupat se do Ledového paláce, nejstřeženější pevnosti světa. Kdo z nich přežije? Jaká tajemství vyplavou na povrch? Odvrátí nebezpečí, které hrozí světu?


  • Ze začátku mi dělalo trochu problém se začíst. (Vlastně ani nevím proč, protože po pár kapitolách to tak nějak šlo rychle a než jsme se naděla, tak byl konec knížky.) 
  • A musím říct, že co se grafiky - komplet celé knihy - týče, tak ta je přímo dech beroucí. (Zde můžete vidět i malou ochutnávku map, které vše hezky doplňují). 

  • Kniha má také v porovnání s těmi ostatními docela dost velký formát, takže je trochu složitější s ní cestovat a neponičit ji (no... hádejte proč to zmiňuju). Pokud si ale dáte pozor na ten famózní přebal, tak není problém s ním ty lehce otlučené rožky zakrýt a vše pod ním schovat. 

  • A teď už k samotnému ději... Bylo to velmi dobře napsané, strhující a i když se může zdát, že je kniha spíše pro mladší čtenáře (jak jsem si původně nejdřív myslela i já), tak musím říct, že mě o té partičce šesti vyvrhelů a zlodějů, žijících v dluzích a na okraji společnosti, moc bavilo číst! Je to taková zajímavá sympatická směska, kde si snad každý čtenář najde toho, kterému fandí nejvíc (abych řekla pravdu, sama nevím, koho bych z těch 6 zvolila za toho TOP.... hmm.... asi vyberu - neoriginálně - všechny).
  • Příběh je to svým způsobem jednoduchý, nenáročný a odpočinkový, ale zároveň je tu hodně napětí, akce a možná i nějaké to překvapení by se našlo. Je to zajímavá kniha a troufám si říct, že jsem asi ještě nečetla nic podobného. (Asi za to trochu může i ta moje sympatizace s těma padouchama v knížkách... hups! Ale nenadržuju jo!)

  • Když bychom to tak nějak shrnuli, sečetli (a odečetli) a na konci udělali velkou čáru, tak za mě velká spokojenost. I když už jsem si několikrát říkala, že na tento typ literatury jsem už trochu stará (viz. třeba s knihou Aura mám docela dost problém ji dočíst - a kdo ví, jestli ji vůbec dočtu), tak vždycky se objeví nějaký takový světlý bod v kupě, který mě tak nějak utvrdí v tom, že když člověk hledá a vybírá dobře, tak se dá v tomto žánru najíst i skvělé čtení, u kterého si člověk dokonale odpočine a ponoří se do úplně jiného světa s úplně jinými problémy a cítí se vlastně pak strašně fajn. 
  • Uvidíme, co přinese druhý díl. 

💙💙💙💙 


© 2020 INfinitum. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky